VARZESHBU.IR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VARZESHBU.IR


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, | 22:22 | نویسنده : محمدامین |

حمد ثانی- استان بوشهر از نظر نسبت ورزشکاران و استعدادهای ورزشی به کل جمعیت آن، بدون اغراق جزو استان های شاخص کشور محسوب می گردد و این موضوع زمانی نمود پیدا میکند که می بینیم علی رغم مشکلات فراوان مالی و امکاناتی، ورزشکاران بوشهری در رشته ها و رده های مختلف همواره فراتر از انتظارات ظاهرشده و نتیجه گیری آنان در اکثر موارد فراتر از هزینه های مادی و معنوی ست که برایشان انجام شده است.
موقعیت استراتژیک جغرافیایی و وجود شهرهای فراوان بندری در کنار حضور گسترده ی وزارت نفت و همچنین وجود نیروگاه اتمی در استان بوشهر، پتانسیل بالقوه ی بی نظیر و خاصی به این استان بخشیده که می توان از این پتانسیل ها در زمینه های گوناگون زندگی اجتماعی مردم این استان استفاده نمود. یکی از این زمینه ها، ورزش می باشد که با توجه به استقبال و حضور گسترده ی جوانان بوشهری در این حوزه باید به صورت جدی مورد توجه قرارگیرد. متاسفانه تاکنون از این پتانسیل ها در حوزه ی ورزش استان استفاده ی مناسب و کاربردی صورت نپذیرفته است. چه در زمینه ی امکانات و سخت افزارهای ورزشی و چه در زمینه ی حمایت های مالی از باشگاه ها و ورزشکاران، استان ما از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

حمایت های مالی مقطعی مثلا به این صورت که مبالغی پراکنده به فلان باشگاه یا هیات کمک شود نمی تواند راهگشای مشکلات مالی ورزش استان باشد. برای حمایت مناسب از ورزش استان باید مسئولان محترم تدابیری بیاندیشند که بتوان از پتانسیل های موجود در استان به صورت دائمی و ضابطه مند در حوزه ی ورزش بهره گرفت. به طور مثال وزارت نفت متهد گردد سالانه درصد خاصی از درآمد خود در استان بوشهر را در ورزش این استان سرمایه گذاری نماید. اگر چنین اتفاقی بیفتد و از این طریق بودجه ای مشخص به ورزش بوشهر تزریق گردد یقینا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر ورزش استان خواهیم بود وگرنه کمک های مقطعی دردی از ورزش استان دوا نمی کند و فقط نقش مسکن را خواهد داشت.
در بیشتر استان های کشور پتانسیل های آن استان ها درخدمت ورزش درآمده اند و زمینه ساز شکوفایی استعدادهای جوانان گردیده اند، درحالی که چنین رویه ای در استان ما هرگز وجود ندارد. به طور مثال در اصفهان صنایع فولاد و ذوب آهن در رشته های مختلف باشگاه داری می کنند. در تبریز شرکت های تراکتورسازی و گسترش فولاد، در خوزستان وزارت نفت و صنایع فولاد باشگاه داری می کنند. یا در کرمان صنایع مس، کل فوتبال استان کرمان را پشتیبانی می کند. 
به راستی چرا برخلاف سایر استان ها، ما نمی توانیم از ظرفیت های بالای استان خود در حوزه ی ورزش بهره ی کافی ببریم؟ به نظر می رسد بهره مندی از این توان پیش و بیش از هرچیز نیازمند عزم جدی همه ی کسانی ست که در عرصه ی ورزش کار می کنند، چه مسئولان و چه ورزشکاران. شناخت توانمندی ها و پس از آن برنامه ریزی دقیق و منسجم مهم ترین راهکار است. هرچند داشتن بودجه ی مناسب و مشارکت حامیان مالی نقش مهمی در پیشبرد امور دارد اما اگر برنامه ریزی دقیقی وجود نداشته باشد، وجود اعتبار هم نمی تواند کاری از پیش ببرد.

امید است همه ی دست اندرکاران ورزش استان با نگاهی جامع و دقیق و با استفاده از پتانسیل های بالقوه ی استان و برنامه ریزی مناسب زمینه ساز شکوفایی استعدادهای جوانان شوند و روحی تازه به کالبد ورزش استان بدمند.

ورزش بوشهر نیازمند راهکاری اساسی


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, | 22:18 | نویسنده : محمدامین |


سقوط زود هنگام اتکا
 عصر امروز و از هفته سیزدهم بازی ها ، بازیکنان تیم اتکا همانند هفته گذشته از حضور در زمین مسابقه خودداری کردند تا دیدار این تیم با پارسه تهران همانند بازی با نفت آبادان برگزار نشود. با توجه به قوانین اتکایی ها از دور بازی ها کنار گذاشته شده و راهی دسته دوم می شوند.

استقلال اهواز 1- ایران جوان بوشهر صفر؛ جدال 6 امتیازی را استقلال برد
دیدار تیم های استقلال و ایران جوان که یکی از بازی های مهم هفته و به قول فوتبالی ها 6 امتیازی بود با گل علی گودرزی که در نیمه اول بازی درون دروازه ایران جوان جای داد به سود اهوازی ها تمام شد. استقلال با این برد 21  امتیازی شده و با تیم ایران جوان در رده دوم گروه الف شریک شد. 

فجر سپاسی شیراز 4- نساجی مازندران 1 ؛ نحسی 13 گریبان نساجی را گرفت
نساجی که چند هفته ایی بود روی نوار موفقیت گام بر می داشت در ایستگاه سیزدهم و در مصاف با فجر سپاسی متحمل شکست سنگین 1-4 شد. فجرسپاسی با این برد 18 امتیازی شده و به رده پنجم گروه صعود کرد. نساجی هم با 19 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. شهرام گودرزی (2 گل) ، محمدرضا حسینی و آرمان رمضان برای فجر سپاسی گلزنی کردند. تنها گل نساجی را هم شاهین مجیدی به ثمر رساند.

تربیت نوین یزد صفر- فولاد نوین اهواز 2 ؛  پیروزی آسان صدرنشین برابر قعر نشین
همانطور که پیش بینی می شد تیم صدرنشین فولاد نوین اهواز برابر تربیت نوین یزد به یک برد آسان دست یافت تا جایگاهش در صدر جدول تثبیت شود. امیر زلیکانی و حسن بیت سعید گل های فولاد را درون دروازه تربیت جای دادند.

نیروی زمینی 1-  مس کرمان 2 ؛ دومین برد متوالی مس
مس با برتری برابر نیروی زمینی دومین برد متوالی اش را چشن گرفت. نیروی زمینی در دقیقه 17 توسط سهیل هزار جریبی موفق شد دروازه تیم مهمان را باز کند ولی تیم مس در ادامه بازی دو گل توسط کریم اسلامی و روح اله باقری به ثمر رساند تا شاگردان اکبر میثاقیان سه امتیاز شیرین به حساب خود واریز کنند. مس با این برد 16 امتیازی

آلومینیوم هرمزگان 1- نفت و گاز گچساران صفر ؛ گچسارنی ها باز هم در ثانیه پایانی باختند
دیدار تیم های آلومینیوم و نفت و گاز در حالیکه تا لحضات پایانی مسابقه بدون گل بود ، با گلی که جعفر بذری در ثانیه های پایانی به ثمر رساند به سود میزبان تمام شد تا نفت و گاز همانند بازی قبلی در ثانیه های تلف شده تساوی را از دست بدهد.

گیتی پسند صفر-  شهرداری اردبیل صفر ؛ گیتی در سراشیبی سقوط
شهرداری اردبیل با ارایه بازی دفاعی یک امتیاز از تیم گیتی پسند گرفت. گیتی پسند که هفته قبل برابر ایران جوان بازنده شده بود با این تساوی فاصله اش با تیم های بالای جدولی بیشتر شد. گیتی از هفته بعد باید تلاش کند تا به جمع تیم های ته جدولی اضافه نشود.

مس رفسنجان صفر - گل‌گهر سیرجان صفر ؛ تساوی بی اثر
دیدار تیم های هم استانی و نزدیک مس و گل گهر بدون گل به پایان رسید. نتیجه ایی که نه برای مس خوب بود و نه برای گل گهر. مس با این تساوی 28 امتیازی شد تا سایه سنگین سیاه جامگان 25 امتیازی را بیش از پیش سنگین تر حس کند. گل گهر هم با این نتیجه در بین تیم های ته جدولی باقی ماند.
 
نفت آبادان صفر - سیاه جامگان 1 ؛  مشهدی ها آبادان را سیاه کردند
کمتر کسی فکر می کرد تیم نفت آبادان که در این فصل یکی از تیم های منظم و با برنامه بوده و بازی های حساب شده ایی را به نمایش می گذارد در مصاف خانگی با سیاه جامگان مشهدی هر سه امتیاز بازی را از دست بدهند. عصر امروز در آبادان تیم مشهدی با ارایه بازی منطقی موفق شد تیم نفت را در خانه مغلوب کند و شگفتی ساز ایستگاه سیزدهم لقب بگیرد. حسین زامهران زننده تنها گل این بازی بود.
 
پاس همدان  2- داماش گیلان صفر ؛ برد شیرین پاس
دو تیم در حالی برابر هم صف آرایی کردند که هر کدام تفکر خاصی داشت. داماش در پی نباختن و کسب تساوی بود ولی پاس به برد و هر سه امتیاز بازی فکر می کرد. پاسی ها با این تفکر خیلی زود از روی نقطه پنالتی توسط مجتبی محبوب مجاز به گل رسیدند و در ادامه مسابه اسحاق سبحانی دومین گل همدانی ها را هم به ثمر رساند تا تیم پاس صاحب سه امتیاز خانی این بازی شود.

شهرداری تبریز 4 –  شهرداری بندرعباس 1 ؛ عقده گشایی شهرداری با خداداد
شهرداری بندرعباس باز هم باخت و این بار برابر همنام تبریزی اش که در این دیدار یک دسته گل از آنها هدیه گرفت. شاگردان خداداد عزیزی در حالیکه در دقیقه 37 دروازه اش باز شده بود در همان نیمه اول و با درخشش و گلزنی احسان پیرهادی دو گل درون دروازه بندری ها جای دادند و در نیمه دوم هم با گل های سجاد رهبر و احسان تاییدی تعداد گل هایشان را دو برابر کردند تا به یک برد حیاتی دست یابند.

راهیان کرمانشاه صفر- فولاد یزد 1؛ بردی شیرین تر از نان برنجی
راهیان به رغم میزبانی نتوانست برابر فولاد یزد به برتری دست یابد و حتی از کسب تساوی برابر این تیم یزدی هم عاجز ماند تا فولادی ها به یک برد مهم و ارزشمند دست یابند. احسان تاییدی با گلی که در دقیقه 72 درون دروازه راهیان جای داد باعث شد تا تیم فولاد صاحب سه امتیاز شیرین تر از نان برنجی کرمانشاه شود.

اتکای گلستان - پارسه تهران ؛ اتکا باز هم بازی نکرد
بازیکنان اتکا همانند هفته قبل که برابر نفت بازی نکردند برابر پارسه هم حاضر به بازی نشدند تا اتکا از دور بازی ها حذف شده و به دسته دوم سقوط کند.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, | 19:2 | نویسنده : محمدامین |

نساجی مازندران------الومینیوم14:15

نفت گاز گچساران-----نیروی زمینی14:15

مس کرمان-----تربیت نوین یزد14:15

شهرداری اردبیل------استقلال اهواز14:15

ایرانجوان بوشهر ------فجر سپاسی14:45

فولاد اهواز---------گیتی پسند14:45

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, | 19:2 | نویسنده : محمدامین |

فجر سپاسی4-1نساجی مازندران

نیروی زمینی1-2مس کرمان

تربیت نوین یزد0-2فولاد اهواز

گیتی پسند0-0شهرداری اردبیل

الومینیوم1-0نفت گاز گچساران

استقلال اهواز1-0ایرانجوان بوشهر

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, | 17:0 | نویسنده : محمدامین |

ایرانجوان-بوشهر..

تیم ایرانجوان بوشهر نتیجه را 1-0 مفلوب میزبان استقلال اهواز شد.ایرانجوان بوشهر در همان رده دوم ماند.

1-فولاد اهواز 27 امتیاز

2-ایرانجوان بوشهر 21 امتیاز 

3-استقلال اهواز 21 امتیاز

-----------------------------

12-تربیت نوین یزد


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, | 16:55 | نویسنده : محمدامین |

VarzeshBU.IR

 

 

 

در پایان نیمه اول ایرانجوان بوشهر با خوردن یک گل عقب است.

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, | 15:38 | نویسنده : محمدامین |
 
                 
 
اطلاعات بازی
تاریخ بازی :شنبه 18 بهمن
ساعت :14:45
بازی :هفته سیزدهم لیگ آزادگان
ورزشگاه :تختی اهواز
 

برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 17 بهمن 1393برچسب:, | 19:32 | نویسنده : محمدامین |

شاهرخ غلامرضا پور، مهاجم ایرانجوان در بازی با گیتی پسند زننده دو گل از سه گل تیمش بود و به همین خاطر به عنوان بازیکن برتر هفته از نگاه خبر ورزشی انتخاب شد.

این مهاجم 24 ساله و اهل برازجان فصل گذشته و در نیم فصل نخست شش گل به ثمر رساند اما در نیم دوم گلی به ثمر نرساند و این فصل هم پیش از دیدار با گیتی پسند موفق به فتح دروازه حریفان نشده بود!

غلامرضا پور در این باره می گوید: « در تعطیلات نیم فصل ذهنم را برای گلزنی آماده کرده بودم و وقتی گل اول را به گیتی پسند زدم فشار از روی دوش من برداشته شد. بعد از گلزنی چیزی که برای من جذاب بود خوشحالی دیگر بازیکنان ایرانجوان بود. آنها به خاطر من خوشحال بودند.»

آیا ایرانجوان می تواند به لیگ برتر صعود کند؟ شاهرخ در پاسخ به این سوال می گوید:«  ایرانجوان با این شرایط مالی که دارد نمی تواند مدعی صعود باشد. هر چند همه تلاش ما این است که برای مردم بوشهر آبروداری کنیم. از مردم خوب بوشهر تشکر می کنم که در بازی با گیتی پسند برای ما سنگ تمام گذاشتند و با تمام وجود ما را تشویق کردند.»

غلامرضا پور که دومین فصل حضور خود را در لیگ یک تجربه می کند این را خبر داد که بازیکنان ایرانجوان تنها ده درصد از مبالغ قرارداد خود را دریافت کرده اند. او ادامه داد:« با این حال ما حرفی نداریم چون بومی هستیم. من در تعطیلات نیم فصل دو سه پیشنهاد خوب از تیم های دسته اولی داشتم اما چون باشگاه رضایتنامه نداد ماندم. با این حال از این موضوع ناراحت نیستم و در هفته های بعدی هم تلاش خواهم کرد که برای تیم ایرانجوان گل زنی کنم.»


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 17 بهمن 1393برچسب:, | 13:33 | نویسنده : محمدامین |

به گزارش وبلاگ ایرانجوان بوشهر: شاگردان دلگرم آماده نبرد سنگین مقابل استقلال اهواز / عکس : افشین انصاری

منبع: فوتبال بوشهر 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 17 بهمن 1393برچسب:, | 11:12 | نویسنده : محمدامین |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • فانوس